مقالات

مخابرات موظف به ارائه 7 میلیون پوشش اینترنت فیبر نوری شد

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امیر لاجوردی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در شبکه اجتماعی ویراستی از ارائه پروانه UNSP خبر داده و نوشته است: « امروز شرکت مخابرات به‌عنوان هشتمین اپراتور، موفق به دریافت UNSP شد. در قالب این الحاقیه، ایجاد ۷ میلیون پوشش تا پایان ۱۴۰۳ توسط این شرکت محقق خواهد شد.

وی در ادامه آورده است که : فضای توسعه‌ی فیبرنوری برای مردم عزیز در حال رقابتی‌شدن است. اپراتوری که تعهدات خود را به موقع اجرا کند از مشوق بهره‌مند خواهد شد.»

این در حالی است که طی 3 ماه گذشته سازمان رگولاتوری طی نامه‌ای خطاب به مدیرعامل مخابرات، درخواست این شرکت مبنی بر تمدید اعتبار پروانه «ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها» را امکان‌پذیر نمی‌دانست. اما با توجه به اینکه شب گذشته تفاهم نامه همکاری بین شرکت مخابرات و سازمان رگولاتوری مبنی بر توسعه فیبرنوری توسط این شکرت منعقد شد، به نظر می‌رسد این شرکت تعهدات قانونی و شرایط عمومی سازمان رگولاتوری را پذیرفته و توانسته به عنوان هشتمین اپراتور کشور موفق به دریافت پروانۀ UNSP(پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی) شود.

براساس مفاد تفاهم نامۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات ایران، این شرکت متعهد شده است، بعد از دریافت پروانۀ unsp، تعداد 7 میلیون ظرفیت از 20 میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان 1404 آماده تحویل به مشترکان کند.

گفتنی است؛ به منظور ارائه سرویس‌های با کیفیت و پایدار در شبکه ارتباطات سراسر کشور تبعیت از قوانین یکپارچه‌سازی شبکه ضروری است و اپراتورهای بخش سیار و ثابت ملزم به اجرای قوانین ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند، در همین راستا نیز سازمان رگولاتوری پروانه UNSP «قوانین حاکم بر یکپارچه‌سازی شبکه و خدمات ارتباطی» را تصویب و ابلاغ کرده است.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا