مقالات

آشنایی مسئولان با توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای "فناورانه و نوآورانه"

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی فرصتی برای آشنایی مسئولان با توانمندی‌های جهاد دانشگاهی است. امروز نزدیک به ۲۰۰ عنوان کار پروژه جاری در جهاد در حال انجام شدن است.

– اخبار اجتماعی –

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از ارکان برنامه‌ریزی کشور و بودجه کشور، سازمان برنامه و بودجه است و این سازمان یکی از ارکان اساسی هیئت امنای جهاد دانشگاهی است و رئیس سازمان برنامه و بودجه عضو هیئت امنای جهاد دانشگاهی است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد:‌ از روزی که جهاد دانشگاهی با این ساختار طراحی شد می‌دانستیم که جهاد به عنوان یکی از پلتفرم‌های حل مسئله برای کشور که قرار است کارهای بزرگی انجام دهد باید با حوزه برنامه و بودجه کشور عجین باشد و وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز همینطور است؛ در واقع سه بال تخصصی هیئت امنای جهاد دانشگاهی،‌ وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است، در درجه اول تقدیر و تکریم اهالی جهاد دانشگاهی از دولتمردان جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که بخش عمده‌ای از کارهای انجام شده در جهاد با حمایت دولت‌های مختلف انجام شده است.

وی گفت: مسئولان کشور، معاونین صنعت از وزارت صمت و دوستان وزارت نفت از این نمایشگاه بازدید کردند و در واقع برپایی این نمایشگاه برای این است که مسئولان با توانمندی‌های جهاد دانشگاهی آشنا شوند. این نمایشگاه کوچک و در فضایی محدود برقرار شده است و نمی‌توان همه دستاوردهای جهاد را در این نمایشگاه عرضه کرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: طبق آخرین آماری که از یکی واحدهای جهاد دانشگاهی گرفته‌ام نزدیک به 200 عنوان کار جاری در جهاد در حال انجام شدن است. جهاد دانشگاهی در یکسال گذشته، یک نمایشگاه بزرگ را برگزار کرده است اما می‌خواستیم در هفته دولت نیز یک نمایشگاهی برگزار کنیم ضمن آنکه در این نمایشگاه سعی کردیم که بهترین‌ کارها و محصولات را عرضه کنیم تا توانمندی‌ها و زیست‌بوم جهاد دانشگاهی بیشتر تبیین شود که الحمدالله در این امر موفق بودیم.

بومی‌سازی ساخت لوله مغزی سیار؛ دستاورد شاخص جهاد دانشگاهی تهران

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا