رپورتاژ

بهترین فلزیاب برای یافتن گنج و طلا

جستجو و کشف سکه با دستگاه های فلزیاب و طلایاب می‌تواند فعالیتی سرگرم کننده و جذاب برای هر قشر و هر سن و سالی باشد. این کار هم به نوعی ورزش، و هم نوعی فعالیت آرامش بخش است. البته لذت و احساس موفقیتی که هنگام کشف سکه با فلزیاب خواهید داشت هم از نکات مثبت این کار است. برای جستجو سکه احتیاج به مکان و یا فضای خاصی هم ندارید، این کار را می‌ توان در لب ساحل، در پارک ها، در جنگل و یا حتی در منازل متروکه انجام داد. فقط کافیست کمی در مورد نقاط تاریخی شهرتان جستجو کنید تا متوجه شوید در کدام نقاط شهر شانس بیشتری برای کشف سکه دارید.

البته انتظار نداشته باشید که همیشه سکه‌‌هایی ارزشمند پیدا کنید. جستجو برای سکه بیشتر فعالیتی لذت‌بخش است تا آنکه سود مادی داشته باشد. شما احتمالاً سکه هایی از سال‌های اخیر پیدا خواهید کرد که برای شما یادآور خاطرات و بخشی از تاریخ هستند؛ سکه‌هایی که احتمالاً استفاده از خیلی از آن‌ها دیگر مرسوم نباشد. البته اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است سکه‌هایی خیلی قدیمی‌تر هم پیدا کنید که حتی ارزش مادی زیادی داشته باشند! چراکه در زمان‌های گذشته این اصلاً کار عجیبی برای مردم نبوده که سکه ها و دارایی خود را به جای آنکه به بانک بسپارند (که در البته در  آن زمان بانکی وجود نداشته)، در زیر خاک دفن کنند.

شاید پیش خودتان بگویید که به‌نظر کار جالبی می‌آید، ولی چطور بدانیم که برای این کار از چه فلزیابی استفاده کنیم؟ هنگام خرید فلزیاب و طلایاب به صورت کلی باید به وزن دستگاه توجه کنید. مشخصات و امکانات آن هم از نکات مهم است.  بعضی از دستگاه‌های فلزیاب صوتی هستند،‌ برخی صفحات دیجیتالی دارند و برخی هم هر دو این موارد را دارند. بعضی از مدل‌ها هم عمق تقریبی فلز در زمین را به شما نشان خواهند داد و بسیاری موارد دیگری که در فلزیاب‌ ها متفاوت است. در ادامه ۳ مدل از دستگاه‌ های فلزیابی که برای کشف سکه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را معرفی خواهیم کرد.

فلزیاب ضدآب fisher f22 (برای مبتدی‌ ها)

این فلزیاب و طلایاب محصول شرکت Fisher آمریکا است. اگرچه مدل F22 از نوع مبتدی در نظر گرفته می‌شود، ولی باز هم امکانات کافی و قابل توجهی دارد. فلزیاب و طلایاب Fisher F22 اگرچه برای جستجو فلز و طلا در زیر آب ساخته نشده، ولی ضد آب است و از آن می‌توانید در زمین‌های مرطوب و حتی هنگام بارش باران استفاده کنید. این فلزیاب فقط ۱ کیلو وزن دارد و بنابراین جزو سبک‌ترین فلزیاب ‌ها است. این طلایاب هم نشانگر صوتی و هم نشانگر تصویری دارد. برای جستجو می‌توانید دستگاه را روی ۴ حالتِ مخصوص یافتن سکه، طلا، محصولات مصنوعی و یا سایر فلزات تنظیم کنید. در این مدل هم نشانگر صوتی و هم تصویری و LCD وجود دارد. نوع جستجو و عمق جستجو را نیز می‌توانید خودتان انتخاب کنید.

فلزیاب Bounty Hunter Platinum (مناسب برای استفاده نیمه حرفه‌ای)

این مدل فلزیاب و گنج یاب برای جستجوی هر نوع فلز، جواهر و یا گنجی که فکرش را بکنید کاربرد دارد. در واقع فلزیاب Bounty Hunter Platinum که ساخت کشور آمریکا است یکی از بهترین مدل‌های موجود است که هم کارآیی بالایی دارد، و هم استفاده از آن آسان است. این مدل فلزیاب نیز ضدآب است و استفاده از آن به‌قدری آسان است که فقط کافیست تا دکمه‌ی «روشن شدن» را زده و کار با آن را شروع کنید. در این مدل نیز می‌توانید مشخص کنید که به‌دنبال جستجو چه نوع فلزی و در چه عمقی هستید. چیزی که این فلزیاب را خاص می‌کند، مناسب بودن آن هم برای مبتدی‌ها و هم برای حرفه‌ای ها است.

فلزیاب مدل Garrett GTI 2500 (مخصوص افراد حرفه‌ای)

این فلزیاب و طلایاب ساخته شده توسط شرکت آمریکایی Garrett است. با استفاده از این طلایاب در واقع هیچ فلز و طلا و گنجی نیست که از دسترس شما دور باشد! اگر خلاصه بگوییم، این فلزیاب هرآنچه بخواهید را در اختیار شما قرار می‌دهد! فلزیاب مدل GTI 2500 هم نمایشگر صوتی و هم تصویری دارد. برای داشتن دقت بیشتر، یک هدفون هم همراه این طلایاب قرار دارد تا کوچیک‌ترین جزئیات صدا هم از گوش شما دور نماند. ولی جالب‌ترین ویژگی این فلزیاب، قابلیت نمایش دادن چیزی است که در زیر خاک انتظار شما را می‌کشد! در مانیتور این فلزیاب شمایی کلی از فلزی که در زیر خاک قرار گرفته برای شما ترسیم خواهد شد. مدل GTI 2500 برای افراد حرفه‌ای مناسب است و اگر تازه‌کار هستید، فلزیابی برای شما نخواهد بود. طبعاً وقتی صحبت از فلزیاب حرفه‌ای می‌کنیم، مبالغ هنگفتی هم باید در نظر گرفت. این مدل در بازارهای جهانی حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا