مقالات

چین 428 میلیون کاربر تلفن همراه 5G و 1.7 میلیون ایستگاه پایه 5G دارد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران موبایل ۵G در چین تا پایان ماه می به ۴۲۸ میلیون رسیده است و این کشور ۱.۷ میلیون ایستگاه پایه ۵G راه‌اندازی کرده است.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران موبایل 5G در چین تا پایان ماه می به 428 میلیون رسیده و این کشور همچنین 1.7 میلیون ایستگاه پایه 5G راه‌اندازی کرده است.

طبق گزارش MIIT، شبکه 5G چین در حال حاضر تمام شهرها و شهرستان‌ها در سطح استان و 92 درصد شهرک‌ها و شهرستان‌ها را با بیش از 12 ایستگاه پایه 5G به ازای هر 10000 نفر تحت پوشش قرار داده است.

علاوه بر این، ترافیک 5G چین نیز 27.2 درصد از کل ترافیک تلفن همراه این کشور را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته 19.1 درصد افزایش داشته است.

چین 1.7 میلیون ایستگاه پایه 5G را تا پایان می 2022 راه‌اندازی کرد

پیامدهای 5G اقتصاد دیجیتال را تقویت می‌کند

این وزارتخانه می‌گوید که بهبود زیرساخت‌های شبکه، پایه محکمی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است زیرا فناوری 5G به طور گسترده در همه جنبه‌های زندگی به کار گرفته شده است و تحول دیجیتالی صنعت تولید را تقویت کرده است.

5G با پوشش 40 بخش اقتصاد ملی، به طور گسترده در بیش از 200 معدن هوشمند، 1000 کارخانه هوشمند، 180 شبکه برق هوشمند، 89 بندر و بیش از 600 پروژه مرتبط با بیمارستان‌ها در سراسر کشور چین استفاده شده است.

برای گام بعدی، MIIT متعهد به تحکیم بیشتر پایه‌های صنعتی 5G، پیشرفت در ساخت شبکه 5G، ترویج توسعه برنامه‌های کاربردی 5G و همچنین آماده‌سازی برای توسعه 6G یعنی نسل بعدی فناوری ارتباطات است.

راه‌اندازی شبکه 6G توسط چین تا سال 2030چین در صدر ثبت اختراعات مرتبط با 5G در جهان

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا