مقالات

نخستین راه‌آهن معلق مگلو در چین مورد آزمایش قرار گرفت

نخستین قطار و راه‌آهن معلق مگلو چین در ۹ آگوست ۲۰۲۲ در شهرستان Xingguo، شهر Ganzhou استان جیانگشی چین آزمایشی انجام شد.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین قطار و راه‌آهن معلق مگلو چین در 9 آگوست 2022 در شهرستان Xingguo، شهر Ganzhou استان جیانگشی چین آزمایشی انجام شد.

در این راه‌آهن، به جای چرخ‌های لاستیکی، آهن‌رباها قطار را به صورت معلق نگه می‌دارند و هدایت الکترومغناطیسی که اصطکاک صفر را در طول کار آن تضمین می‌کند. در مقایسه با یک وسیله نقلیه معمولی مگلو، این قطار دارای میدان مغناطیسی ساکن با تعلیق توان صفر و بدون آلودگی مغناطیسی است ضمن آنکه این قطار به دو حالت رانندگی دستی و خودکار مجهز است.

مترو (قطار شهری) , کشور چین ,

مترو (قطار شهری) , کشور چین ,

این قطار مگلو توانایی بیشتری برای بالا رفتن از تپه‌ها با شعاع چرخش کوچک دارد، صدای کمتری تولید می‌کند و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند. فناوری جدید نه تنها در شهرها و مناطق دیدنی، بلکه در محیط‌های کوهستانی و بیابانی نیز قابل استفاده است.

"یانگ بین" از دانشگاه "جیانگشی" و مدیر ارشد فنی پروژه گفت: انتظار می‌رود این ترانزیت مگلو به یک سیستم حمل‌ونقل شخصی و هوشمند با هزینه کم و کیفیت عالی تبدیل شود.

یانگ افزود: این ترانزیت چندین صنعت نوظهور استراتژیک، از جمله ارتباطات بی‌سیم و تولید هوشمند را پوشش می‌دهد که نقش پیشرو در حمل‌ونقل سبز و سفرهای کم کربن ایفا خواهد کرد. این قطار به طور مشترک توسط دانشگاه جیانگشی، شرکت راه آهن چین و مرکز ملی نوآوری چین توسعه یافته است.

در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری قطارهای مغناطیسی شناور در هوا یا مگلو، گزینه دیگری نیز برای سفر با سرعت بسیار بالا و در مسافت‌های طولانی طی زمانی کوتاه به سایر گزینه‌های حمل و نقل اضافه شده که اگر چه هنوز به طور کامل در سراسر جهان رایج نشده و تجربه زیادی از استفاده آن وجود ندارد اما از نظر سرعت حرکت مشابه هواپیما بوده و هزینه‌های استفاده و نگهداری از آن بسیار کمتر از هواپیما محسوب می‌شود.

این قطارها با نام مگلو (maglev trains) شهرت داشته و کمابیش استفاده از آن در گوشه و کنار دنیا رایج شده است. سیستم مگلو با بهره‌گیری از میدان مغناطیسی که بین قطار و هادی راه ایجاد می‌شود، در فاصله اندکی از خط معلق مانده و در طول آن به حرکت در می‌آید. در قطارهای مغناطیسی به دلیل عدم تماس فیزیکی بین قطار و خط آهن، اصطکاک تماسی وجود ندارد. فناوری مگلو نقطه اشتراکی با خطوط ریلی نداشته و تاسیسات آن کاملاً باید بطور مجزا طراحی و ساخته شود.

چین سریع‌ترین وسیله نقلیه جهان را ساخت؛ قطاری با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا