مقالات

فعالیت بیش از 1500 شرکت خلاق و 60 خانه خلاق و نوآوری در کشور

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمار شرکت‌های خلاق بر حسب حوزه فعالیت آنها را تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام کرده است: تعداد کل این شرکت‌ها ۱۵۸۸ و تعداد خانه‌های خلاق و نوآوری ۶۰ شرکت اعلام شده است.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خانه‌های خلاق به عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح هر منطقه تعریف و طراحی می‌شود و این توانایی را دارد که بتواند براساس داشته‌های فرهنگی و هنری، جمعیت بالایی را جذب خود کند. بازارسازی برای تولیدات فرهنگی و هنری و ایجاد جاذبه منحصر‌به‌فرد برای جذب گردشگران از مزایای ایجاد خانه‌های خلاق است که در کنار ارتقای عرق ملی، پرورش امید و شادابی جامعه با پویایی و خلاقیت مداوم به تولید ثروت پایدار بپردازد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمار شرکت‌های خلاق برحسب حوزه فعالیت آنها تا پایان تیرماه 1401 را به شرح ذیل اعلام کرده است: تعداد کل این شرکت‌ها 1588 و تعداد خانه‌های خلاق و نوآوری 60 شرکت اعلام شده است.

تعداد شرکت‌ها در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی 826 شرکت، در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی57 شرکت، حوزه خدمات زیرساختی صنایع خلاق 57 شرکت، حوزه بازی‌، اسباب‌بازی و سرگرمی196 شرکت، حوزه یادگیری چاپ و نشر 34 شرکت است.

تعداد شرکت‌ها در حوزه طراحی و معماری 103 شرکت، حوزه هنرهای تجسمی و نمایشی 14 شرکت،‌ حوزه صنایع دیداری و نمایشی143 شرکت، حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی 63 شرکت و سایر صنایع خلاق و فرهنگی 28 شرکت است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ,

موازی‌کاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شورای عتف!برنامه‌ معاونت علمی و فناوری برای افزایش و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا