مقالات

رشد میلیاردها "سلول بنیادی" در ایستگاه فضایی بین‌المللی!

در آینده، بیمارانی که با سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند، بسته به درمان، به میلیاردها سلول نیاز خواهند داشت. گرانش زمین رشد مقادیر زیادی از سلول‌های بنیادی مورد نیاز برای درمان را دشوار می‌کند، بنابراین در این نقطه ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد می‌شود.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان اعتقاد دارند که می‌توان میلیاردها سلول بنیادی را در فضا رشد دهند. از سلول‌های بنیادی می‌توان برای تولید تقریباً هر نوع سلولی در بدن استفاده کرد. به دلیل سازگاری چشمگیر آنها، در درمان‌ بیماری‌هایی از جمله پارکینسون و بیماری قلبی کاربرد دارند.

چندین آزمایش سلول‌های بنیادی در گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شده است، زیرا شرایط ریزگرانشی در ایستگاه فضایی مداری، محیط بسیار متفاوتی را برای بررسی روش‌ها و کاربردهای جدید فراهم می‌کند. اگرچه بیشتر درمان‌های سلول‌های بنیادی هنوز تا رسیدن به دست مصرف‌کنندگان فاصله دارند، اما فضا می‌تواند به غلبه بر یکی از موانع اصلی در تولید انبوه آن کمک کند.

در آینده، بیمارانی که با سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند، بسته به درمانشان، به میلیاردها سلول نیاز خواهند داشت. گرانش زمین رشد مقادیر زیادی از سلول‌های بنیادی مورد نیاز برای درمان را دشوار می‌کند، بنابراین در این نقطه ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد می‌شود.

در کره زمین، بیوراکتورهای بزرگ برای رشد سلول‌های بنیادی مورد نیاز است. سلول‌ها باید به شدت هم‌زده شوند تا به هم نچسبند یا به تَه مخزن نیافتند. با این حال، خود "هم‌زدن" می‌تواند به سلول‌ها آسیب برساند. در ریزگرانش، هیچ نیرویی روی سلول‌ها وارد نمی‌شود تا از طریق روشی متفاوت رشد کنند.

تیم فنی ناسا ظرفی به اندازه جعبه کفش حاوی سلول‌های بنیادی پرتوان را برای آزمایش خود که توسط ناسا تأمین شده بود، فرستاد. این شامل پمپ‌ها و محلول‌های شیمیایی مورد نیاز برای زنده نگه داشتن سلول‌های بنیادی به مدت چهار هفته است. همین آزمایش برای مقایسه روی زمین انجام خواهد شد. تقریباً ظرف پنج هفته، جعبه موجود در فضا با همان کپسول SpaceX که روی آن حمل شده بود، به زمین بازگردانده می‌شود. این مأموریت به دانشمندان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم نتایج را در فضا و زمین در یک بازه زمانی کوتاه ارزیابی کنند که داده‌های جدید ارزشمندی را ارائه می‌کند که می‌تواند به باز کردن یک حوزه جدید امیدوارکننده از تحقیقات پزشکی کمک کند.

سفر فضانوردان روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط "اسپیس‌ایکس"تصویر عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید!تصویر منحصربه‌فرد ایستگاه فضایی بین‌المللی از خلیج فارس

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا