مقالات

چین 2 ماهواره جدید سنجش از دور با وضوح بالا به فضا پرتاب کرد

چین دو ماهواره جدید سنجش از دور با وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب کرد.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ چین در ساعت 6:57 صبح امروز (به وقت پکن) دو ماهواره جدید سنجش از دور با وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب کرد.

این جفت ماهواره Siwei 03 و 04 توسط یک موشک حامل Long March-2C به فضا پرتاب شده و وارد مدار برنامه‌ریزی شدند. آنها خدمات داده‌های سنجش از دور تجاری را برای بخش‌های نوظهور مانند ایمنی و امنیت شهری، نقشه‌برداری سه‌بعدی، مدل‌سازی و برنامه‌ریزی شهری و همچنین کشاورزی دیجیتال، بررسی منابع زمین و پیشگیری از بلایای طبیعی ارائه خواهند کرد.

کشور چین ,

نخستین گروه از ماهواره‌ها، Siwei 01 و 02، در 29 آوریل 2022 به مدار فرستاده شدند. این ماهواره‌ها توسط China Siwei Surveying and Mapping Technology Co. Ltd، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، پیمانکار بزرگ هوافضای این کشور، توسعه یافته‌اند.

این شرکت قصد دارد تا سال 2025 نسل جدید سیستم ماهواره‌ای سنجش از دور تجاری را با 28 ماهواره در فضا و امکانات زمینی برای اندازه‌گیری و کنترل، دریافت، پردازش و کاربردهای داده‌ای بسازد.

به گفته این شرکت، پس از راه‌اندازی دو ماهواره جدید، قابلیت‌های بازیابی داده‌ها و خدمات اطلاعاتی به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد و مرحله اول سیستم جدید ماهواره‌ای تکمیل می‌شود که براساس تقاضای بازار می‌توان تعداد آنها را به 56 ماهواره افزایش داد. ماموریت روز شنبه چهارصد‌و‌بیست‌و‌هفتمین پرواز از سری موشک‌های حامل لانگ مارچ را رقم زد.

چین یک ماهواره جدید رصد زمین را پرتاب کردچین 5 ماهواره رصد زمین را به فضا پرتاب کرد

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا